Veel verkeer naar je website met de Facebook poll

Eind 2019 lanceerde Facebook een nieuwe advertising mogelijkheid; vanaf nu kon je een poll toevoegen aan een geadverteerde video. Vet! Hiermee kunnen we twee doelstellingen combineren in één post: we stimuleren de interactie door een vraag te stellen én we genereren verkeer naar de website. Het leukste van deze tool? Per antwoord kun je een andere link toevoegen. Nieuwe advertising mogelijkheden vinden wij olifantastisch, dus we hebben de poll direct ingezet voor onze klanten.

Voorbeeldje: voor Riksja Travel maakten we een video van de big 5 in Afrika. Hierbij stelden we de vraag: "Waar wil jij de Big 5 spotten? Tanzania of Zuid-Afrika?" Personen die op 'Tanzania' klikten werden doorgestuurd naar de pagina met Tanzania-rondreizen en bij Zuid-Afrika linkte men door naar de Zuid-Afrika pagina. Het resultaat? Bijna 800 klikken naar de website tegen een lage CPC (cost-per-click) van €0,04! Ter indicatie: de Nederlandse benchmark ligt op €0,70. We hebben dus bijna 18x beter gepresteerd dan gemiddeld. Feestje waard! We kunnen niet wachten om deze functie nog vaker in te zetten en onze klanten te voorzien van veel, nieuw verkeer naar hun website.

P.s. 56% koos voor Zuid-Afrika. Close call!

so close schmoedown GIF by Collider

olifantmedia.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je olifantmedia.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.

 Cookies NIET accepteren