Search & Social; een gelukkig huwelijk

“Onze klanten scoren 30 % meer conversie met search en 50 % meer bereik via social”

“Wij zijn hét online marketingbureau voor search en social. En zij vormen de basis waarmee we mooie resultaten voor onze klanten behalen”, aldus Steven de Jong en Jurjen Rijsdijk, de eigenaren van het sterk groeiende Olifant Media.

“We zijn met z’n tweeën begonnen en in drie jaar tijd uitgegroeid tot een kudde van veertien online professionals. En nu ook in de top 100 van Emerce; precies volgens plan. Wat typisch Olifant Media is? We bewegen ons anticyclisch. Zo zitten we niet in Amsterdam, maar in Rijnsburg. Kijk je naar websites van anderen dan zie je dat iedereen eigenlijk hetzelfde vertelt en dan vooral met de seo-pet op. Wij doen het anders; onze site is voor de gebruikers geschreven en we laten er zien dat professionaliteit en plezier goed samengaan. Van ons krijg je geen kerstpakket maar een zomerpakket; voor of na je vakantie. Dan is er écht even tijd om bij te praten. Dat vinden we belangrijk, want dit online marketingbureau heeft een voorliefde voor offline contact. Samen met de opdrachtgever aan tafel schuiven om mee te denken met de groeistrategie van het bedrijf”, zegt Rijsdijk.

Onze drive
De Jong: “Bij non-profits en in het MKB vind je de bezieling waar wij op aangaan. Vaak zijn de belangen groot en gaat de groei mensen aan het hart. Wij willen juist deze, middel- en grote bedrijven met ambities, verder helpen. Daar zit onze drive.

Data kruisbestuiven
Rijsdijk: “Search en social zijn een gelukkig huwelijk. Zij hebben bijgedragen aan onze snelle groei. Daarbinnen hebben we ons gespecialiseerd. Dat het creatieve en analytische onder één dak huist en met elkaar samenwerkt, komt niet zo vaak voor. Het is ons onderscheidende vermogen om allebei zo in te richten dat er kruisbestuiving van de data ontstaat. Die focus betekent ook dat we veel dingen niet doen, maar uitbesteden aan samenwerkende partners”, aldus Rijsdijk.

Campagnes zonder franje
De Jong vervolgt: “In onze werkwijze kiezen we voor campagnes zonder franje. Ze zijn resultaatgericht. Door in het persoonlijk contact dichtbij de klant te staan begrijpen we welke belangen er spelen en wisselen we openlijk kennis uit. Dit verhoogt het werkplezier van beide kanten. En mondt uiteindelijk in een vertrouwensrelatie waarbinnen we alles toetsten op resultaat. Bij ons scoren klanten gemiddeld 30 % meer conversie via search en 50 % hogere bereik via social media. Deze resultaten gelden zowel voor bewezen als nieuwe klanten.”

Auteur: Fidessa Docters van Leeuwen / Titel uitgave: Emerce 100

 

olifantmedia.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je olifantmedia.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.

 Cookies NIET accepteren