Terug naar het overzicht

Ongezouten Pinda #2

Drie weken terug kondigden we aan dat Google Ads een nieuwe functie had uitgerold: de beeldextensies. Deze week praten we je bij over de eerste resultaten en een aantal nieuwe functies op Instagram en Google. 

Beeldextensies in je Google-zoekcampagnes: toevoegen of niet?

Na bijna 3 weken testen met de beeldextensies van Google Ads beginnen we resultaat te zien. De afbeeldingen worden naast de beschrijvingsregels van de zoekadvertenties geplaatst, waardoor de advertentie flink opvalt. We zien dan ook voor verschillende klanten dat de beeldextensies goed vertoond worden én dat erop geklikt wordt. Voor één van onze klanten, Fashion For Less, zien we zelfs dat de advertenties met beeldextensies hebben geleid tot meer aankopen dan de advertenties zonder.

Fashion for less voorbeeld advertentie

Wat de vereisten zijn voor het aanmaken van beeldextensies? 

• Het Google Ads account moet een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving hebben.
• Gevoelige branches en subbranches, zoals seksuele content, alcohol en kansspelen, komen niet in aanmerking voor beeldextensies.
• Het Google Ads account moet al meer dan 90 dagen actief zijn.

Verder zien we dat het belangrijk is dat de afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn en dat ze relevant moeten zijn voor de zoekwoorden.

Dus: toevoegen of niet? Als je het ons vraagt zeker doen!

Adverteren met Instagram Reels 

Na een succesvolle test in landen als Duitsland, Australië en Brazilië, heeft Instagram afgelopen donderdag aangekondigd Reels Ads wereldwijd te gaan uitrollen. Reels worden steeds vaker door merken ingezet. Maar in tegenstelling tot tijdlijnberichten en Stories was het nog niet mogelijk om deze te promoten onder je doelgroep. Of je doelgroep de reel dan ook zou zien, was nog maar de vraag. Adverteren op Reels gaat hier verandering in brengen!
Wanneer deze functie ook daadwerkelijk wordt uitgerold in Nederland en op welke doelstellingen je jouw Reels kunt adverteren is helaas nog niet bekend. Maar wij houden je op de hoogte!

Resterende tijd op Instagram Stories

Naast de uitrol van advertenties op Instagram Reels, is Instagram ook aan het testen met de weergave van de resterende tijd van de Stories. Hier is nog vrij weinig over bekend: maar het lijkt erop dat Stories die bijna aflopen opnieuw voorrang krijgen in de feed. Wat ons betreft een goede reminder voor de volgers die jouw Story nog niet bekeken hebben.
Heb jij deze feature al gezien?
 

Makkelijker optimaliseren met Search Console Insights

Niet alleen het Google Ads account blijft zich ontwikkelen, ook de Google Search Console komt met een update. Het platform komt met een nieuw tabblad dat Search Console Insights wordt genoemd. Search Console Insights combineert data van Search Console én Google Analytics. Zo kun je gemakkelijk zien hoe jouw content presteert en goed presterende berichten een extra boost geven. Deze nieuwe feature wordt komende weken uitgerold, stay tuned.

Bekijk ook

Waarom een ghostwriter inschakelen voor jouw online personal brand

Je begrijpt hoe belangrijk het is om je online aanwezigheid te verbeteren en je personal brand te versterken op LinkedIn....
Blog

5 praktische tips voor een sterk online personal brand

Heb je net gelezen waarom jouw online personal branding zo cruciaal is? Mooi, want dan ben je vast benieuwd hoe...
Blog

De kracht van personal branding: waarom jouw online aanwezigheid cruciaal is

Wist je dat als mensen jouw naam zoeken via Google, jouw LinkedIn profiel vaak bovenaan in de zoekresultaten staat? Jouw LinkedIn-profiel...
Blog