5 nieuwe functies op LinkedIn in 2021

LinkedIn is booming! Het B2B platform is flink gegroeid van 4,7 miljoen naar 5 miljoen gebruikers volgens het Nationaal Social Media onderzoek van Newcom (2021). Maar de grootste stijging zien we in het dagelijks gebruik. Dit is ten opzichte van 2020 met 39 % (!) gestegen. Allemaal te danken aan het dringende thuiswerkadvies en de lockdown. LinkedIn is daarom sneller dan andere jaren aan het ontwikkelen. Wij nemen je graag mee in de top 5 van nieuwe functies die we in 2021 verwachten.

1. Engagement retargeting
We kunnen al retargeten op basis van videoviews uit advertenties, ingevulde leadgen formulieren en sinds eind 2020 ook op aanmeldingen voor events en volgers van bedrijfspagina’s. Met deze engagementretargeting kunnen we specifieke advertenties tonen aan prospects die dieper in de funnel zitten. LinkedIn verwacht de volledige engagement retargeting dit jaar uit te rollen. Maar, dit hoorden we ook al in 2018. Hopelijk is het dit jaar echt zo ver…

2. Product pagina’s
Eind vorig jaar kondigde LinkedIn een toevoeging aan op de bedrijfspagina’s: de productpagina’s. Met deze feature lijkt LinkedIn een stap te maken naar ‘shopping’, want binnen deze toevoeging kun je namelijk je producten of diensten in de etalage zetten. Wanneer je een product toevoegt, krijg je behoorlijk wat ruimte voor tekst en uitleg en kun je direct linken naar een landingspagina via een button. Wat opvallend is: de producten kunnen ook beoordeeld worden door gebruikers. Gaan bedrijfspagina’s in 2021 een nog grote rol spelen in LinkedIn-marketing?

3. Uitbreiding LinkedIn Events
LinkedIn heeft vorig jaar snel ingehaakt op het online werken met LinkedIn Live en LinkedIn Events. Events kennen we al sinds mei vorig jaar, maar dit breiden ze uit met Event Analytics, Event Post Poosting om nieuwe deelnemers te werven en een nieuwe vorm van het registratieformulier. Er komt dus een nieuw advertentie-format aan: Event ad!

4. Nieuwe advertentie formats
Zoals hierboven al is genoemd, rolt LinkedIn komend jaar nieuwe advertentie formats uit naast de formats die we al kennen. Zo verwachten we in het eerste kwartaal dit jaar de Event Ads, maar er is meer… LinkedIn heeft aangekondigd dat in het eerste half jaar van 2021 Stories Ads wordt uitgerold. Hoewel in Nederland de LinkedIn Stories nog niet helemaal aanslaan, geeft LinkedIn aan dat dit ad format ingezet kan worden voor de doelstellingen awareness en engagement. Dit is nog niet alles. LinkedIn geeft aan Document Ads uit te rollen in het eerste half jaar van 2021! Hiermee kun je als B2B marketeer makkelijker documenten uploaden en promoten onder jouw doelgroep. Denk aan whitepapers en casestudies om jouw thought leadership te versterken.

5. De LinkedIn Business Manager
En last but not least (en iets waar onze LinkedIn-specialisten erg enthousiast van worden): er komt een Business Manager! Op dit moment werken we nog met LinkedIn Campagnebeheer, waardoor we als collega’s niet allemaal in dezelfde omgeving werken en er door de klanten nog veel handmatig ingesteld moet worden. Gelukkig gaat dit veranderen! De Business Manager wordt een omgeving waarin bureaus en klanten makkelijker kunnen samenwerken

Meer weten of wil jij je eerste LinkedIn campagne starten? De LinkedIn specialisten van Olifant Media denken graag met je mee! Neem hier contact met ons op.

Bron: Nationaal Social Media onderzoek 2021, Newcom Research & Consultancy B.V.

 

olifantmedia.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je olifantmedia.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.

 Cookies NIET accepteren