Terug naar het overzicht

Zorg voor meer aanmeldingen voor je open dag met een Facebook event

Ga je een open dag voor jouw school of organisatie organiseren? Dan zet je natuurlijk vol in op een goede opkomst! Daarom wil je ervoor zorgen dat zoveel mogelijk leerlingen of werkzoekenden ervan op de hoogte zijn. Eén van de meest effectieve manieren om je open dag te promoten, is door gebruik te maken van Facebook Events. In deze blog leggen we je uit hoe je Facebook Events optimaal kunt inzetten om je open dag onder de aandacht te brengen en zo meer aanmeldingen te genereren.

Waarom Facebook events?

Een event op Facebook is een krachtig hulpmiddel waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken, interactie kunt stimuleren en de betrokkenheid kunt vergroten. Net als bij een gewone post op Facebook, kunnen mensen reageren en vragen stellen. Het handige aan een event op Facebook is dat mensen zich ook direct kunnen aanmelden voor het evenement óf kunnen aangeven dat zij interesse hebben om te gaan. Dit zorgt voor een interactieve ervaring en helpt bij het opbouwen van een community rond je evenement. Daarnaast stuurt Facebook automatisch herinneringen naar degenen die geïnteresseerd zijn of zich hebben aangemeld. Dit zorgt ervoor dat je evenement top-of-mind blijft bij je doelgroep.

Stappen voor het maken van een succesvol Facebook event

  1. Maak een aantrekkelijke event-pagina: Zorg ervoor dat je eventpagina visueel aantrekkelijk is. Dat begint met een duidelijke en informatieve omslagfoto die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep. Schrijf een pakkende titel en een gedetailleerde beschrijving van je open dag. En natuurlijk voeg je belangrijke informatie toe zoals datum, tijd, locatie en eventuele speciale gasten of activiteiten tijdens je open dag.
  2. Adveerteer met je event: Zet Facebook Ads in om je open dag te promoten. Je kunt een advertentie maken die een knop bevat waarmee je doelgroep zich direct kan aanmelden voor de open dag. Door gebruik te maken van de targetingopties van Facebook kun je je advertenties richten op mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in je open dag. Denk aan specifieke leeftijdsgroepen en regio’s.
  3. Houd je deelnemers betrokken door regelmatig updates en herinneringen te plaatsen: Denk hierbij aan informatie over nieuwe activiteiten tijdens de open dag, introducties van sprekers of gewoon een reminder dat de open dag nadert.

Is de doelgroep van jouw open dag actief op Facebook? Dan kun je de aandacht voor de open dag een flinke boost geven met Facebook Events! We helpen je graag om dit op de juiste manier te doen. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Dit artikel is geschreven door Julia. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Julia op 071-302 00 77 of stuur haar een mailtje op info@olifantmedia.nl.

Bekijk ook

Online marketing tips voor scholen: trek de beste omscholers aan voor het docentschap

Lerarentekort aanpakken met omscholingstrajecten We zien bij veel van onze klanten hetzelfde probleem, het vinden van goed en kundig personeel....
Tips
SEO

Google en AI. Wat gaat er veranderen? En word je straks nog gevonden?

Er zijn veel ontwikkelingen bij Google, het is de zoekbaas eindelijk gelukt om aan boord te stappen van de doordenderende...
Blog
Strategie

Voorkom deze fouten bij het online werven van studenten.

Ieder jaar barst tussen onderwijsinstellingen de strijd om nieuwe studenten weer los. Online campagnes zijn niet meer weg te denken...
Blog
Strategie