Zo stimuleer je kaartverkoop met Google Grants
Wat is Google Grants? Hier kan je precies zien wat Google Grants is. Maar hoe zorg je ervoor dat je meer kaarten gaat verkopen door gebruik te maken van Google Grants? Hoe kan je het adverteren in Google zo naar je hand zetten dat er meer entree tickets worden verkocht voor je theater of museum?
Dit is Google Grants
Via Google Grants steunt Google goede doelen en non-profit organisaties door hun mediabudget aan te bieden. Met dat mediabudget kunnen organisaties die een ANBI-status of SBBI-status hebben, gratis adverteren in Google Ads. Maar gratis budget zorgt nog niet direct voor meer verkochte kaarten. Daar moet je wel voor wat doen! Met deze tips zet je Google Grants optimaal in voor een hogere kaartverkoop.
Google Grants Account inrichten
Het is misschien een open deur, maar een goed ingericht account is echt de basis. Welke conversies zijn het meest waardevol? Begin met het instellen van deze conversies. Dit doe je ook voor conversies waar je niet direct op wilt sturen. Zorg ervoor dat deze conversies op secundair komen te staan. Zo worden ze wel gemeten, maar er wordt niet actief op gestuurd. Perfect voor soft conversies!
Google Grants Campagnes opzetten
Richt je campagnes zo in dat alle onderwerpen waarop je gevonden wilt worden, meegenomen worden in de campagnestructuur. Vergeet hierbij niet de campagne die gericht is op je merknaam.
Bij het opzetten van de campagne moet je ook denken aan de juiste landingspagina en zoekwoorden. Maak de advertentieteksten aantrekkelijk en voeg alle benodigde extensies toe. Kortom: maak je campagne zo compleet mogelijk.
Tip: Geef je campagnes duidelijke namen, hierdoor weet je gelijk waar de campagne over gaat. Scheelt weer zoeken in de zoekwoorden.
Zichtbaar zijn met Google Grants
Google Grants is geen magische oplossing die de kaartverkoop door het dak gaat duwen. Het is wél een hele fijne tool die gaat bijdragen aan meer kaartverkoop. Hoe? Door op het juiste moment zichtbaar te zijn wanneer de doelgroep op zoek gaat naar jouw organisatie. Dat doe je door gebruik te maken van de juiste biedstrategie, overtuigende en complete advertentieteksten en de juiste zoekwoorden. Bedenk goed met de zoekwoorden: waar wil je op gevonden worden? Als je dit niet instelt, dan wordt je er ook niet op gevonden.
Maar misschien nog wel het belangrijkste is je website. Hier vindt de daadwerkelijke verkoop plaats. Je kunt nog zulke goede campagnes hebben ingesteld, als de landingspagina niet aansluit bij de campagne, dan loop je het risico dat de gebruiker niet converteert.
Campagnes 🤝 Landingspagina
Campagnes behalen de beste resultaten wanneer de landingspagina en de advertentie nauw op elkaar aansluiten. Je zorgt daarmee namelijk voor consistentie in je boodschap en een vloeiende gebruikerservaring. Dit vermindert de kans op verwarring bij de bezoeker en verhoogt de waarschijnlijkheid van een conversie, ofwel: kaartverkoop.
Door de landingspagina specifiek te richten op de inhoud en belofte van de advertentie, matcht de content direct met de verwachtingen en behoeften van de bezoeker. Dit draagt bij aan hogere conversieratio’s en een efficiëntere besteding van het advertentiebudget, terwijl het ook de analyse en optimalisatie van campagneprestaties vergemakkelijkt.
Dit artikel is geschreven door Michiel. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Michiel op 071-302 00 77 of stuur een mailtje via info@olifantmedia.nl.