De 3 voordelen van regionale targeting op TikTok
Na lang wachten is het eindelijk mogelijk om jouw doelgroep regionaal te bereiken via TikTok. TikTok is niet alleen het podium voor de nieuwste dansmoves of de grappigste kattenfilmpjes; het is ook een krachtig platform voor merken en organisaties om hun doelgroep op een unieke en persoonlijke manier te bereiken. Met de regionale targetingopties wordt dit nóg makkelijker. Waarom? Wij zetten 3 voordelen op een rij.
1. Persoonlijke advertenties zorgen voor impact
Een van de meest impactvolle voordelen van regionale targeting op TikTok is de mogelijkheid om advertenties te personaliseren tot op stadsniveau. Zo zorg je ervoor dat de video’s die je opmaakt, afgestemd kunnen worden op de lokale cultuur en doelgroep, maar ook op specifieke evenementen of locaties.
Denk bijvoorbeeld aan een festival in Zuid-Holland dat je wilt promoten en alle aangrenzende grote steden meeneemt in deze provincie om je doelgroep te bereiken, leerlingen wilt werven voor jouw open dag of een lokale vestiging van jouw organisatie waar je personeel voor zoekt.
Deze mate van personalisering verhoogt niet alleen de relevantie van je boodschap, maar versterkt ook de connectie met de doelgroep. Zo wek je gelijk een hoge mate van herkenning op bij de kijker en pak je vanaf het eerste moment de aandacht.
Door deze persoonlijke boodschappen en lokale targeting ga je ook nog eens efficiënter met je advertentiebudgetten om. Je bereikt alleen de kern van je doelgroep en slaat het ‘schieten met hagel’ over. Dit betekent dat elke euro die je besteedt, meer kans heeft om een directe impact te maken op je gewenste publiek.
2. Verhoogde merkauthenticiteit door lokale betrokkenheid
Doordat je gericht target, vormen er ook communities onder je advertenties. De herkenning die je in je persoonlijke boodschappen laat terugkomen, zorgt voor betrokkenheid van de doelgroep. Dit draagt bij aan de authenticiteit van je merk.
Door lokaal relevante thema’s, uitdagingen en successen te belichten, toon je aan dat je bedrijf niet alleen een naam is, maar een actieve deelnemer binnen de gemeenschap. Dit kan de merkbeleving aanzienlijk versterken en leiden tot een diepere connectie met je publiek. Denk aan een campagne die lokale helden uitlicht of initiatieven steunt die van belang zijn voor de gemeenschap.
3. Hoge betrokkenheid en betrouwbaarheid
TikTok kenmerkt zich door een hoge actieve gebruikersbasis. Statistieken wijzen uit dat TikTok-gebruikers gemiddeld 89 minuten per dag op het platform doorbrengen. Dat doet de Nederlander niet in één keer, maar gemiddeld wordt de app 19 keer per dag geopend. Wat betekent dat je 19x per dag een moment hebt waarop jouw advertentie vertoond kan worden. Een mega groot potentieel om jouw doelgroep te overtuigen! De combinatie van het platform’s krachtige algoritmes en de voorkeur voor authentieke, creatieve content maakt TikTok hét platform voor interactie.
De introductie van regionale targeting op TikTok biedt merken een krachtige tool om meer gepersonaliseerde, relevante en effectieve campagnes te voeren. Dit is hét moment om te beginnen met TikTok advertising. Zo kun je een diepere connectie met je doelgroep opbouwen, je merkauthenticiteit versterken, en uiteindelijk je betrokkenheid onder de doelgroep vergroten. Wij denken graag met je mee over het bereiken van jouw doelgroep op TikTok. Neem contact met ons op.
Dit artikel is geschreven door Daniel. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Daniel op 071-302 00 77 of stuur hem een mailtje op info@olifantmedia.nl.