Webcare
24/7 webcare, ook in de avonduren en weekenden en op feestdagen. Diverse landelijke organisaties ontzorgen we door hun social media kanalen professioneel te modereren en berichten en DM’s tijdig te beantwoorden.
Zij gingen jou voor!
Het webcareteam is onderdeel van online marketingbureau Olifant Media. Zo houden we zowel het team als de opdrachtgever op de hoogte van laatste ontwikkelingen op het gebied van search, social en A.I.
Webcare in 4 stappen uitgelegd:
Voordelen van professionele webcare
Mis jij tijd of expertise om webcare goed te borgen? Wij voeren webcare tijdens én buiten kantooruren op jouw social platformen. Zo kunnen jij en je collega’s zich focussen op prioriteiten en zorgeloos genieten in hun vrije tijd.
Ons team is gespecialiseerd in webcare en kan snel en adequaat handelen op vragen, opmerkingen en incidenten. We zijn een verlengstuk van jouw klantcontactcentrum en communiceren volgens jullie richtlijnen en tone-of-voice. We kunnen werken met en zonder tools (Hootsuite of OBI4wan) en zijn actief op alle social platformen, van Facebook en WhatsApp tot LinkedIn en TikTok.
Met professionele webcare en community management bouw je een sterk merk met een loyaal klanten- en ledenbestand.
Wat kost webcare uitbesteden?
De investering van een webcareteam is afhankelijk van de hoeveelheid berichten, die we dagelijks voor jullie verwerken. Bij meer dan 100 berichten per dag bespreken we graag een maatwerk oplossing met je.
Pakket A
€955
< 20 berichten p/dag
✓ 365 dagen per jaar
✓ Maandelijks call met accountmanager
✓ Webcare
✓ Community management
✓ Dagelijkse update
✓ A.I. assistent
Pakket B
€1757,50
20 – 70 berichten p/dag
✓ 365 dagen per jaar
✓ Maandelijks call met accountmanager
✓ Webcare
✓ Community management
✓ Dagelijkse update
✓ A.I. assistent
✓ Crisis managementplan
✓ Live toegang tot FAQ
Pakket C
€2560
> 70 berichten p/dag
✓ 365 dagen per jaar
✓ Maandelijks call met accountmanager
✓ Webcare
✓ Community management
✓ Dagelijkse update
✓ A.I. assistent
✓ Crisis managementplan
✓ Live toegang tot FAQ
✓ Afspraken over reactiesnelheid
✓ Team standby om flexibel bij te schalen
Bij een samenwerking vragen we eenmalig 1680 euro voor de opstart: kennismaking, toegang tot kanalen, voorbespreken FAQ’s en risico’s, en inwerken van het webcareteam. Bovengenoemde bedragen zijn excl. btw.
Werkwijze
We voeren dagelijkse webcare op de social media kanalen waar we verantwoordelijk voor zijn. We beantwoorden vragen, bouwen relaties en stimuleren positieve interactie.
We werken volgens duidelijke contactafspraken. Vragen die we niet kunnen beantwoorden met de FAQ’s bespreken we eerst binnen het webcareteam. Indien een situatie onze risico afspraken overschrijdt informeren we ons contactpersoon rechtstreeks.
Je ontvangt een dagelijks verslag van de webcare activiteiten, die we hebben uitgevoerd en openstaande vragen zonder urgentie. In een maandelijkse afspraak reflecteren we op gevoerde webcare en kijken we vooruit naar aankomende campagnes en acties, waarop we de FAQ’s en bezetting van het team aanpassen.
Eens per kwartaal vindt er bij Olifant Media een webcare training plaats, waarin het team bij elkaar komt en situaties nabootst en evalueert.
Fijn om sterke reacties te zien op vaak lastige of inhoudelijke berichten op onze socials. Onze webcare is bij Olifant Media in goede handen.
Nina van Milieudefensie
Ons webcare team
Noa
Pien
Nina
Daniel
Teamleider
Laureen
Webcare (aan)vragen
Vragen over webcare of wil je direct met webcare aan de slag. Neem hieronder contact met ons op en wij komen zo spoedig mogelijk bij je terug.
"*" geeft vereiste velden aan
Ik heb nog wat vragen…
De rol van webcare in BoerenBuren:
BoerenBuren van LTO Noord is een community waar boeren en burgers weer in verbinding worden gebracht zonder dat we hete hangijzers uit de weg gaan. Webcare en communitymanagement spelen een belangrijke rol om het stimuleren van het gesprek tussen deze twee groepen zonder te polariseren.