Influencer marketing
Via influencers kun je heel specifieke doelgroepen bereiken, namelijk hun publiek. Laat een influencer zich via zijn of haar social media kanalen positief uit over jouw organisatie? Dan is dat een krachtige manier om hun volgers te bereiken met deze positieve boodschap. Mensen nemen namelijk makkelijker iets aan van iemand die ze waarderen, dan van een advertentie.
Influencer marketing is een veelzijdige vorm van online marketing, die we steeds vaker inzetten bij het promoten van merken – in campagnes of structureel. Je kunt je hierbij richten op een kleine community van toegewijde fans zijn rondom een niche onderwerp of op een grote groep die om uiteenlopende redenen een bepaalde influencer volgt. Afhankelijk van je doelstelling – bereik, interactie of een combinatie van beiden – stellen wij een selectie influencers op. Daarna volgt het opstellen van de briefing, het benaderen van de influencers, het afstemmen van een actie, productreview of een bezoek en het verzamelen en rapporteren van de impact. Er komt wat kijken bij influencermarketing, maar dan heb je wel een waardevol instrument om jouw merk aan nieuwe doelgroepen te presenteren.
Influencer marketing
- Influencer onderzoek en selectie
- Branding en performancecampagnes
- Influencer acties organiseren
- Branded content impact
- Referralmarketing
Wat kunnen we voor jou doen?
"*" geeft vereiste velden aan