Terug naar het overzicht

37% meer organisch verkeer

De VandenBroecke Kliniek is volledig gespecialiseerd in ooglidcorrecties. Dit was de eerste kliniek die zich uitsluitend hierop richtte en is nu ook al jaren de grootste kliniek voor ooglidchirurgie van Nederland. De VandenBroecke Kliniek had in eerste instantie hun SEA-activiteiten ondergebracht bij Olifant Media en de SEO-activiteiten bij een andere partij. De kliniek wilde echter liever één aanspreekpunt – en dat werd Olifant Media.

De uitdaging: Meer zichtbaarheid en betere vindbaarheid

De organische vindbaarheid (via zoekmachines) en de betaalde vindbaarheid (via advertenties op zoekmachines) zijn steeds sterker met elkaar verbonden. De informatie waarmee je adverteert, moet goed aansluiten op de content op je website. Zodanig dat alles klopt met elkaar. En dat is nog best een uitdaging, want de De VandenBroecke Kliniek doet sterk gespecialiseerd werk dat ook nog eens aan strenge regelgeving gebonden is. Daarom is er veel contact met De VandenBroecke Kliniek en wisselen we onderling veel kennis uit. De betaalde campagnes liepen goed. Voor het SEO-stuk focusten we op de vraag: wat is er voor nodig om een hogere positie in Google te krijgen? Daarvoor maakten we diepgaande analyses van de zoekpaden en zoektermen die potentiële bezoekers van de kliniek gebruiken. En dat doen we nog steeds, zodat we kunnen blijven finetunen.

Strategie: Superrelevante content maken en technische SEO optimaliseren

Vindbaar willen zijn op het woord ‘ooglidcorrectie’ ligt voor de hand. Maar dat is een relatief dure zoekterm met veel concurrentie. We zagen dat mensen die serieus interesse hebben in een ooglidcorrectie, online hele specifieke vragen stellen. Die vragen beginnen bij het probleem dat ze hebben. Bijvoorbeeld: ‘Wat te doen bij hangende wenkbrauwen?’ Over dit soort onderwerpen zijn we content gaan maken. Die bleek superrelevant voor de doelgroep. Via die content worden de geïnteresseerden geleid naar de mogelijke oplossing: een ooglidcorrectie bij De VandenBroecke Kliniek. Daarnaast hebben we ook de technische aspecten van SEO aangepakt. Zo hebben we onder andere de snelheid van de site verbeterd en hebben we ervoor gezorgd dat er vragen en antwoorden in beeld kwamen onder het kopje ‘Mensen vragen ook’ in de zoekresultaten van Google. Dat draagt allemaal bij aan een betere organische vindbaarheid.

Resultaat

Wanneer we 2022 vergelijken met het jaar ervoor zien we dat het aantal bezoekers dat organisch de website bereikte met 37,23 % gestegen is. In het eerste kwartaal van 2023 was zelfs een stijging te zien van 46% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2022. Ook is  de website sinds de optimalisaties vindbaar op veel meer zoektermen dan enkel de merknaam. Zo wordt de kliniek nu ook getoond op zoektermen als “ooglidcorrectie” (een term met veel concurrentie), “wenkbrauwlift”, “beste ooglidcorrectie kliniek consumentenbond”, “ooglidcorrectie amsterdam”. Dat betekent dat ook mensen die nog niet bekend zijn met de kliniek maar wel al een ooglidcorrectie overwegen, in aanraking komen met De VandenBroecke Kliniek. SEO helpt dus niet alleen de gebruiker in de daadwerkelijke ‘aankoopfase’, maar ook al in de fase waarin ze nog overwegen om tot aankoop over te gaan. Verder zien we steeds meer pagina’s stijgen in het aantal vertoningen in de zoekmachine. Voorheen presteerde vooral de homepage goed, maar nu worden ook verschillende andere pagina’s vaak vertoond. Er is niet alleen meer organisch verkeer, maar het is ook kwalitatief beter verkeer: mensen blijven langer op de website, bezoeken meer pagina’s en plannen vaker een afspraak in. 

De succesfactoren

Wij hebben veelvuldig contact met De VandenBroecke Kliniek. Daardoor kennen we de kliniek en haar doelgroepen door en door. Deze kennis combineren we met de data en analyses die wij in huis hebben. Hierdoor kunnen we de juiste keuzes maken in zowel SEO en SEA – dat betaalt zich terug. 

Bas van den Broecke: “De manier van samenwerken met Olifant Media sluit perfect aan op ons bedrijf. We hebben dezelfde filosofie en dat maakt dat we goed bij elkaar passen. We hebben regelmatig en intensief contact met elkaar en in die gesprekken brengen we de kennis van onze twee werelden samen. Op basis daarvan kunnen we de SEA- en SEO-inspanningen steeds verder bijschaven. En met resultaat! Het samenspel tussen ons en Olifant Media maakt dat onze investering in SEO en SEA enorm rendabel is.” 

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Bekijk ook