Terug naar het overzicht

Van sterke start naar nóg betere resultaten: De wervingscampagne voor KesslerPerspektief 

In oktober deelden we al de eerste resultaten van de wervingscampagne voor KesslerPerspektief. Met 26 sollicitanten in minder dan twee maanden en een bereik van 296.000 mensen in de regio Den Haag en Rotterdam, was de start veelbelovend. Maar we wilden meer.

Over KesslerPerspektief

KesslerPerspektief is een maatschappelijke zorg- en opvangorganisatie voor mensen in sociaal kwetsbare omstandigheden in de regio Rotterdam en Den Haag. Net als vrijwel iedere zorgorganisatie is ook KesslerPerspektief op zoek naar nieuwe medewerkers. Wat het voor deze opdrachtgever extra lastig maakt: KesslerPerspektief is een nieuwe organisatie met een nieuwe naam, voortgekomen uit een een fusie tussen Kessler Stichting en Stichting Perspektief. Daarom was onze opdracht in oktober: een online marketingstrategie ontwikkelen om het werkgeversmerk KesslerPerspektief te laden bij de juiste doelgroep en zo de juiste sollicitanten aan te trekken.

De uitdaging

De campagne in 2024 liep goed: we hadden een groot bereik en KesslerPerspektief kreeg snel sollicitanten. Dat smaakte naar meer! Dus kwam de vraag: hoe kunnen we nóg meer sollicitanten genereren met hetzelfde budget? Ons doel was 10% meer sollicitanten én lagere kosten per sollicitatie. Dat betekende dat we slimmer moesten optimaliseren, zodat meer klikken vanuit advertenties direct leidden tot sollicitaties.

Strategie

Hiervoor hebben we gekeken welke vacatures het beste presteerden binnen Google Ads. Drie vacatures sprongen eruit. Niet alleen qua resultaten, maar ook omdat deze vacatures continu ingevuld moesten worden. Daarom hebben we het budget bewust verschoven naar deze campagnes.

Daarnaast analyseerden we de best presterende advertentieteksten en maakten hierop varianten, zodat ze nog beter aansloten op de doelgroep. Ook verbeterden we de match tussen zoekwoorden en advertenties door slimmer te segmenteren met verschillende advertentiegroepen. Kortom, we hebben meer gefocust op basis van data en inzichten uit de eerdere campagne.

Resultaat

De optimalisaties hadden direct impact:

Het verhoogde budget en de herschreven advertenties zorgden ervoor dat de campagne relevant bleef en extra gebruikers naar de website kreeg.

De succesfactoren

Er zijn twee belangrijke factoren die hebben bijgedragen aan het succes van deze campagne: een sterke samenwerking en een scherpe zoekwoordenstrategie.

Vanaf de start hebben we intensief samengewerkt met KesslerPerspektief. Door goed met elkaar te communiceren konden we snel schakelen en keuzes maken: welke vacatures waren op dat moment het meest urgent, waar zagen we al succes en welke vacatures konden we verder optimaliseren? Deze samenwerking zorgde ervoor dat we op het juiste moment de juiste focus hadden en flexibel konden inspelen op de behoeften van KesslerPerspektief.Daarnaast hebben we de zoekwoordenstrategie verder aangescherpt. Niet iedereen die zoekt op “werken als verzorgende” is ook direct klaar om te solliciteren. Deze zoekopdracht gebruiken mensen ook om alleen meer informatie te vinden over het beroep. Een zoekopdracht als “vacatures als verzorgende” geeft daarentegen wél een duidelijke sollicitatie-intentie aan. Door deze zoekwoorden niet in dezelfde advertentiegroepen te plaatsen, speelden we beter in op de behoefte van de gebruiker en vergrootten we de kans dat een klik daadwerkelijk leidde tot een sollicitatie.

“De samenwerking met Olifant Media verloopt soepel met duidelijke evaluaties en korte lijnen. Het team leert snel over de organisatie en stelt inhoudelijk goede vragen als er zaken onduidelijk zijn. Hun aanpak draagt bij aan ons succes. En in plaats van achterover te leunen, blijven ze in actie.”

Heb jij ook behoefte aan een op maat gemaakte online wervingscampagne voor jouw organisatie? Of wil je eens sparren over het online laden van jouw werkgeversmerk? Neem dan contact met ons op!

Wat kunnen we voor jou doen?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekijk ook