Social Media voor Hogescholen

Social media en Hogescholen zijn een gouden combinatie, dat wil zeggen hun doelgroep (lees huidige en potentiële studenten) zijn zo goed als 100% vertegenwoordigd op social media. Echter, voor het benaderen en verbinden van deze studenten is meer nodig dan het plaatsen van wat berichten. Windesheim Flevoland vroeg Olifant Media om een gedegen aanpak, waarbij social media een constructieve rol kon spelen in de communicatiemix van de hogeschool. Er werd een traject opgesteld, waarbij de gehele communicatieafdeling en de directeur betrokken waren. 

3 stappen naar een Social Media aanpak
1. Een social media strategie is de eerste stap naar een goede social media aanpak. Een strategie bestaat uit keuzes; keuzes over welke social media aansluiten bij de diverse doelgroepen van de school, keuzes over welke social media het beste aansluiten bij de beoogde marketingdoelstellingen, keuzes in de verhouding 'earned, owned & paid media' en keuzes in het stellen van prioriteiten op grond van de beschikbare tijd om één of meerdere media te onderhouden. Olifant Media is ervan overtuigd dat een strategie alleen slaagt wanneer deze door de organisatie wordt bepaald en niet van buitenaf wordt opgelegd. In een dagdeel werden belangrijke keuzes gemaakt, die later door Olifant Media werden uitgewerkt tot een social media strategie, die werd gedragen door de medewerkers van Windesheim Flevoland. 

2. De tweede stap bestaat uit het bepalen van interessante verhaallijnen, het schrijven van een inspirerend en informerend contentplan, en kennis nemen van de diverse spelregels van social media. Middels trainingen en hand-outs ontvingen de medewerkers alle handvatten om het verhaal van Hogeschool Windesheim te delen via diverse social media.

3. De derde stap betreft redactionele ondersteuning van Olifant Media, zodat theorie correct wordt vertaald naar praktijk. Windesheim Flevoland liet het contentplan drie maanden controleren en redigeren. Pas toen de medewerkers volledig wegwijs waren in het schrijven van content en het voeren van community management werd het beheer weer geheel teruggegeven aan Hogeschool Windesheim. 

Inmiddels spelen social media een centrale rol binnen de marketing van de school. Benieuwd naar wat social media voor jouw onderwijsinstelling kan betekenen? Neem contact op via 06-19192799 en mail naar steven@olifantmedia.nl.  

--> Bekijk ook de social media strategie case voor Heineken

Trompetteren

Wil je weten wie we zijn en wat online en social media voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bel of email voor een afspraak.

071 - 30 200 77
info@olifantmedia.nl
K.V.K. 68119844
BTW nummer NL857310793B01

Oegstgeesterweg 206D
2231 BD te Rijnsburg

#Olifans op Social Media

Sluit je aan bij de honderden #olifans op Facebook en Twitter voor de laatste persoonlijke ontwikkelingen, olifanten weetjes en social media trends!


   

 
olifantmedia.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je olifantmedia.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren