KLM #happytohelp
KLM #happytohelp
De grootste social media campagne van KLM in 2014 was de #happytohelp campagne. KLM tilde deze week hun service naar een nog hoger niveau om aandacht te vragen voor hun uitstekende social media en 24/7 service. En niet alleen reizigers van KLM, maar alle reizigers wereldwijd met ‘travel-issues’ werden geholpen. 
 
DDB Tribal & Olifant Media 
Het brein achter de #happytohelp campagne was DDB Tribal, Europees digitaal bureau van het jaar en het bureau met de meeste Effies van Nederland. 250 man wisselden elkaar af in een glazen paviljoen op Schiphol Plaza, waaronder tientallen KLM social media agents, een creatief DDB team, een handvol editors, technische back-up, een filmploeg en twee acteurs.
 
Olifant Media werd door DDB Tribal aangetrokken als schakel tussen de KLM agents en het DDB team. De opdracht was om uit alle Twitter berichten (zo’n 35.000 per dag) de mooiste berichten te halen en deze met een creatieve voorzet door te spelen aan het DDB team.

Impact wereldwijd
In een week tijd werden duizenden reizigersproblemen opgelost. De meeste kregen een tekstueel antwoord, maar enkele ontvingen wel hele bijzonder service. Zo werd iemand die dreigde zijn vlucht te missen in New York met een speedboot over de Hudson gevaren om op tijd te arriveren, een koppel op huwelijksreis kreeg een nieuwe garderobe nadat hun bagage was gestolen op de Thalys, er werden bedden neergezet voor reizigers die lagen te slapen bij hun gate en slaapliedjes gezongen voor reizigers die niet konden slapen. Het is slechts een greep uit de tientallen acties die werden uitgevoerd om de customer service van KLM te onderstrepen.
 
Olifant Media is trots dat het als partner van DDB Tribal een rol heeft mogen spelen in de grootste social media campagne van KLM in 2014.

Nieuwsgierig naar wat Olifant Media voor social media campagne voor u kunt ontwikkelen? Neem vrijblijven contact op via 06-19192799 en steven@olifantmedia.nl

--> Bekijk ook de social media campagne voor Leiden Marketing en de andere opdracht die ik met DDB Tribal deed voor Heineken.

* De #HappytoHelp campagne is in 2015 beloond met een Bronzen Lamp in de categorie Digital Advertising door de Art Directors Club Nederland (ADCN) en twee bronzen Cyber Lions in Cannes Lions 2015! 

Glazen paviljoen van #happytohelp

Trompetteren

Wil je weten wie we zijn en wat online en social media voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bel of email voor een afspraak.

071 - 30 200 77
info@olifantmedia.nl
K.V.K. 68119844
BTW nummer NL857310793B01

Oegstgeesterweg 206C
2231 BD te Rijnsburg

#Olifans op Social Media

Sluit je aan bij de honderden #olifans op Facebook en Twitter voor de laatste persoonlijke ontwikkelingen, olifanten weetjes en social media trends!


   

 
olifantmedia.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je olifantmedia.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren