Opdrachtgever: Leiden Marketing
Website: http://www.visitleiden.nl/
Branche: City Marketing
Opdracht: Transformeer de social media kanalen tot waardevolle marketinginstrumenten
Product: Strategie, Trainingen, Beheer, Campagnes
Media: Facebook, Twitter, Instagram

Leiden is één van de mooiste steden van Nederland en dat moeten meer mensen weten. Leiden Citymarketing is verantwoordelijk voor de promotie van Leiden en het aantrekken van bezoekers binnen en buiten de stad. In 2014 zijn we begonnen met een social media strategie, beheer en trainingen om meer social media invloed op te bouwen. Sinds 2015 voeren we geregeld campagnes om de reputatie als kennisstad, de Signatures Cultuurweken en Winter Wonder Weken landelijk te promoten.

Resultaten:
*  De Facebook pagina groeide van 2.500 fans naar 13.000 fans binnen 1 jaar
*  De Facebook pagina bereikt maandelijks organisch (lees; zonder advertenties) 250.000 tot 400.000 unieke personen, waarvan gemiddeld 10% interactie heeft met het merk
*  Het nieuwsbrieven-bestand groeide via twee social media acties met 1.500 nieuwe adressen
*  Het Instagram account is ontwikkeling, maar groeide in de eerste maand al met 50% naar 750 volgers


--> Meer over citymarketing & social media? Lees het verhaal van Almere Citymarketing!  
--> Meer weten over de impact van een social media campagne? Bekijk de case voor KLM

Trompetteren

Wil je weten wie we zijn en wat online en social media voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bel of email voor een afspraak.

071 - 30 200 77
info@olifantmedia.nl
K.V.K. 61172588

Oegstgeesterweg 206C
2231 BD te Rijnsburg

#Olifans op Social Media

Sluit je aan bij de honderden #olifans op Facebook en Twitter voor de laatste persoonlijke ontwikkelingen, olifanten weetjes en social media trends!