8 tips voor meer positieve reviews en andere wetenswaardigheden over de impact van reviews vertelde ik tijdens de eerste kennissessie van TopTrouwlocaties (onderdeel van High Profile). Sinds 2014 is Olifant Media tot driemaal toe teruggevraagd om prominente Nederlandse trouwlocaties in een vermakelijke presentatie te informeren over de mogelijkheden van social media voor hun locatie. 

Consumenten laten zich tegenwoordig in hun aankoopgedrag leiden door de meningen en recensies op websites, zoals TripAdvisor, Google, TopTrouwlocaties en MeetingReview. Daarnaast laten zij zich sturen door mond-tot-mond reclame en wat hun vrienden en familie delen via online en social media. Met mijn 8 tips voor meer positieve reviews ontvingen de trouwlocaties grip geven op het werven van positieve reviews.
 
1. Service: de eerste is een inkoppertje! Iedere locatie is onderdeel van de Nederlandse hospitality service en dat zegt al genoeg. Excellente service stimuleert herhaalbezoek en warme aanbevelingen.

2. Actie: organiseer een simpele, maar effectieve actie op de locatie. Stimuleer bijvoorbeeld Facebook check-ins in ruil voor een presentje. In het Louwman Museum in Den Haag ontvangen bezoekers voor iedere check-in een ansichtkaart van een oldtimer. Kosten: een paar cent per kaart. Rendement: al meer dan 13.000 Facebook check-ins en een gelijk aantal bezoekers dat indirect als ware online ambassadeurs hun bezoek aan het museum verspreidde onder vrienden en familie.

3. Ervaring: “under-promise & over-deliver”! Verras bezoekers op de dag zelf met een unieke ervaring! Denk aan belevingen, zoals een Turkse ijscoman op warme zomerdagen, een gratis kinderopvang, een vijver vol drijvende kaarsjes, een koets die bezoekers van en naar het station brengt, etc. Bedenk een beleving, die past bij jouw locatie!

4. Object: Parijs heeft de Eiffeltoren, het Rijksmuseum heeft de Nachtwacht, en jouw locatie heeft ……..! Waardoor vinden bezoekers jouw locatie bijzonder genoeg om het te delen met de rest van de wereld? Dit kan van alles zijn; een kunstwerk, een ooievaarsnest op het dak of bijzondere kerstverlichting. Als het de bezoeker maar overhaalt om zijn smartphone te pakken en een foto te maken.


 
5. Locatie: iedere locatie heeft wel iets wat zich onderscheid van de rest. Natuurlijk heeft een kasteel of museum het makkelijker om zich als unieke locatie te positioneren, maar ook moderne vergaderlocaties langs de snelweg hebben unique selling points! Wat zijn de usp’s van jouw locatie, en worden die goed uitgelegd en voldoende belicht? 

6. Content: vertel jouw verhaal en deel dat via jouw bestaande online en social netwerken. Met wekelijkse congressen, vergaderingen, bezoekers en filmmakers en fotografen zouden voldoende interessante thema’s, sprekers, beelden en films de revue passeren.

Kom je er zelf niet aan toe om de veelzijdigheid van jouw locatie te presenteren, overweeg dan een samenwerking met congresschrijvers, zoals “Magazine on the Spot”. Zij maken online magazines van ieder congres, die massaal door de bezoekers van het congres worden gedeeld. Geweldige p.r. voor zowel de organisatoren als de locatie!  

7. Vraag: vraag om reviews! Hoe vaak stuur je klanten en bezoekers een email, waarin je vraagt om een beoordeling? Vind je een email te plat? Denk dan aan een flesje wijn met een QR code achterop, die verwijst naar jouw locatie op een reviewsite.



TripAdvisor speelt hier zelfs op in met ‘Review Express’; een template in de stijl van TripAdvisor, die gratis gebruikt kan worden om klanten een bericht te sturen en te vragen naar hun ervaring.

8. Blogs: verrijk je website, vergroot je zichtbaarheid en trek nieuwe leads aan met blogs! Bloggen is niet voor iedereen weggelegd. Heb je na uren zwoegen slechts een paar onsamenhangende krabbels geformuleerd, die alleen jij begrijpt, besteed het dan uit aan een blogger die dagelijks met liefde voor inkt en taal in de pen klimt.

Scheid het kaf van het koren en selecteer uit duizenden bloggers enkele uitblinkers, die kwalitatief schrijven, aansluiten bij jouw product en doelgroep, en een groot online en social bereik hebben. Nodig hen uit voor een onvergetelijke kennismaking dag in ruil voor content. 

--> Lees ook nog het verhaal over de impact van reviews die ik presenteerde bij de HSMAI. 

Trompetteren

Wil je weten wie we zijn en wat online en social media voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bel of email voor een afspraak.

071 - 30 200 77
info@olifantmedia.nl
K.V.K. 61172588

We verhuizen per 1 juli naar Oegstgeesterweg 206A, 2231 BD, te Rijnsburg

#Olifans op Social Media

Sluit je aan bij de honderden #olifans op Facebook en Twitter voor de laatste persoonlijke ontwikkelingen, olifanten weetjes en social media trends!